Федя Костров

27 Nov

Вчора не час був таке писати, а сьогодні нагадаю старий піонерський анекдот про Федю Кострова (чи Каструлю, що фольклорніше) і Толю Хоменка, тобто аятоллу Хомейні, які дуже просилися додому, але отримували наказ від Родіни ще трохи попрацювати на благо світової революції.

“Куба – любов моя” – пісня-танець мого піонерського дитинства. Особливо значущо звучала у тиху годину, коли треба було назло піонервожатим перемотатися простирадлом, стати посередині палати, гордо розправити плечі і пройтися: руки спереду на стегнах, ноги поперемінно виставляються, чисто “Болеро” у виконанні Плісецької.

Втім, далі “куба любов мая” слів ніхто не знав. Жодного patria e muerte, танцювали під інше:

“Саша – любовь моя,

Саша хороший мальчик.

Трудно мне, трудно мне жить без тебя,

Саша – любовь моя.

Если уйдешь с другой,

Морду набью тебе я.

Будешь ходить с синяками домой, 

Если уйдешь с другой”.

Така була наша Куба безкомпромісного піонерського літа. Цілком у дусі революційно одержимих, швидких на розправу харизматичних бороданів на “острові зарі багровой”. А в сірих буднях – тростинний жовтуватий несолодкий цукор у магазині. Ще, звичайно, кубинські апельсини й банани… тільки хто їх там бачив у Кривому Розі в 60-70 роки… Це в Києві, понаєхавши у 1979, я дізналася, як вживу вигляда банан. А також що апельсини бувають єгипетські, марокканські і кубинські, і останні – зелені й кислі.

На ФБ за Кубу хтось вступився, адже саме вони безкоштовно приймали дітей у часи чорнобильської біди. Ви не повірите: я вивозила сама, ручками, більше того – всі мої знайомі і знайомі всіх моїх знайомих теж вивозили дітей власноруч. Хоч здогадуюся, що певні діти певних батьків таки побачили Кубу і передали привіт. Нашій простодушній криворізькій піонерській любові.

Залишити відповідь

