Вишеньки. Кульбака.

1 Feb

Цими днями виповнилося б 70 років Григорію Пименовичу Кульбаці. Так, усього сімдесят. Невимовний жаль. Цьому паростку козацького роду відпущено було життя на сто років.

Це був кращий у моєму житті бас. Коли він їхав до своєї мами в Держанівку, то розповідав мені, повернувшись: курі по дворі ходять, а тоді уже нада спать лягать, а вони товчуться. То я бува як гаркну: А ШО ВИ ОЦЕ, АНУ НА СІДАЛО! І вони так посядуть, принишкнуть і сплять.
Та шо там курі – церква вмовкала, коли він заводив “Святий Боже” Струмського: “Слава Отцю і Сину, і Святому Духу…”

І ось я від’їжджаю до Києва. Всі вже там: Аня в інституті, хлопці в ліцеї, а я… душа мені розривається, бо курсую маршрутом Ніжин – Київ – Ірпінь. І страшно мені, і немає мені спокою, і уві сні я спаковую, спаковую речі, а воно розсипається, а воно випадає, а воно не тримається купи… Григорій Пименович, із яким відстояла хтозна-скільки служб у храмі і відспівала сім кіп колядок і щедрівок, Пименович, що, як Левітан, всякому в Ніжині був знаний як “АТ САВЕТСКАВА ИНФОРМБЮРО”, – тепер дзвонить мені й гуркоче: Ернестовна, ось вийдіть на зупинку, я зараз буду.
Сиджу на лавочці. До Синяківської підрулює старезний Москвич-412 бурякового кольору, обдертий, але з гордовитим написом Opel Kadett на багажнику. Назовні вилазить добряче напідпитку Пименович і витяга відро вишеньок. З Держанівки, передачка від бабушкі Паші.
Тикаюся Пименовичу в плече, щоб не бачив непроханих сліз. Питаю себе і його: хто ж тепер у Києві возитиме мені вишеньки?
IMG_0400

Залишити відповідь

