Сергій Козлов. Соснова Шишка

28 Sep

Оригінал, нагадую, осьдечки

СОСНОВА ШИШКА

Завечоріло в осінньому лісі. Цокотнула і вмовкла якась птаха.
Заєць вибіг до струмка, сів і став дослухатися, як дзюркоче вода.
– Куди біжиш, водичко? – спитав Заєць.
– З камінця на камінець по камінцях біжу.
“По камінцях… Добре їй! – подумав Зайчик. – Мені б отак-о!”
Припхавсь Мурах.
– Вештаєсся й вештаєсся, – буркнув Заєць. – Ось-ось зима, а ти лісом швендяєш. Чого б ото?
– Треба, – сказав Мурах. Набрав у відерце води й пішов собі.
– Стій! Давай поговоримо, – гукнув Заєць. Мурах зупинився:
– Про що?
– А про що хоч.
– Ніколи мені говорити, – сказав Мурах. – Води тре принести. – І побрів.
– От тобі й маєш! – зітхнув Заєць. – Мурахи по воду ходити почали, поговорити ні з ким. Раніше хоч якийся гриб траплявся, з ним і потеревениш було. А нині й гриби десь поховалися.
– Зі мною поговори, чого, – сказала Соснова Шишка. Вона лежала близенько біля струмка. – Я – стара, багато всякого бачила.
– І шо ж ви такого всякого бачили? – перепитав Заєць.
– Небо, – сказала Шишка.
– Ет! Хто його не бачив, того неба?
– Нє, я там була, високо, – зітхнула Шишка. – Мене Вітер любив.
Прилетить бува: “Здорова, Шишко!” – “Здоровий був, кажу, де пропадав?”
– “А до моря літав, кораблі рухав”. Он як! А ти чого засмутився?
– Та хтозна, – сказав Заєць.
– Ото життя було! Раночком прокинесь – на всьому лісі ще тінь, а у нас уже сонечко! Сонечко пригріє, Вітерець прилетить – весело, гамірно!.. А вночі – зірки. Просто в очі дивляться. Я любила одну. Зелена така, ласкава. Тільки-но визирне, а Вітерець мій уже й тута. “Летімо, каже, до зірки, Шишко!” – “Йой, далеко ж-бо!” – “Та це нам тьху!” Обійме так міцно-міцно – й понесе…
– Хороше як, бабуню, – зітхнув Заєць.
– Жили-бо хороше, Зайчику, шкода говорити. То чого сумний, аж молодий єстесь?
– А де ж він тепера, Вітер?
– Літа. Вітер, він завше молодий. А я, бач, стара. Впала-м. Кому тре?
– Сумно вам, бабуню?
– Нє-є, Зайче. Лежу, на небо сі дивлю, водичку слухаю. Зірочку зелену зобачу — Вітер згадую.

Залишити відповідь

