Огірок і високе мистецтво

14 Sep

на даху моєї теплички. Дірочка там манюнька, навіть дощ не капа, а от гудина проросла – і маєш.

Пригадався Купрін і його оповідання про пальму, що шукала волі, розваляла верхівку оранжереї і висунулася у пролам – а там дощ зі снігом…
…се так і мій зелений товариш, бо ніяк його зняти, та й куди його подіти, його ровесники давно вже у салаті “Ніжинському” по банках.

І до чого тут Купрін, адже це високе мистецтво, а огірок – проза жизні. А це нині я зі своїм колегою Андрейком терла про рекламу і високе мистецтво, та й узагалі про мистецтво як паралельну реальність.
Андрейко – дивний сплав невиправного ідеаліста і так само закорінілого прагматика; такої вибухової суміші ще пошукати. Слухала його і пригадувала своє:

Срібнянщина. У сільській хаті баби виводять “Ой біда тій чайці”. Прекрасна драматична пісня. Кінчають. У повній тиші Ігор Болеславович Пясковський задумливо промовля: фрігійський мінор.

У Климента Васильовича Квітки, видатного фольклориста, питають: пісні якого регіону Вам подобаються найбільше? Учений чесно відповідає: він давно вже бачить у народних піснях лиш об’єкт аналізу.

Андрейко, втім, гаряче доводить мені, що мистецтво для нього – об’єкт пізнання і насолоди. Я заперечую – а для мене об’єкт аналізу.
…між тим, аналіз – це теж неабияке задоволення. як і структурування внутрішньо впорядкованого матеріалу…
А от вигляд оцього чувака на даху теплиці – то справжня насолода.
І скажіть, де тут починається одне й закінчується інше. Втім, красень-огірок таки нагадав мені про Купріна. Хто пам’ятає: підкажіть назву оповідання.

Залишити відповідь

