“Шестое августа по-старому, Преображение Господне”

19 Aug

“Спаси ны, Сыне Божий, преобразивыйся на горе, поющия Ти: аллилуиа”.

Для мене Спас один: оцей. Яблука, свічки, мед, васильки, чорнобривці, жоржини і майори у пучечках. Задушлива, сповнена вогкості й запахів ніжинська Василівська церква, не годна вмістити всіх бажаючих, баби сидять на лавах в очікуванні освячення плодів, синє небо, спека, півча йде на клірос, в руках у мене руль від велосопедки – решта на дворі лежить і вже точно ніхто нічьо не вкраде, часи ж бо он які непевні…
Стаємо півколом, і регент відстукує, синхронізуючи: “пре-о-бра-зи-вый-ся на го-ре”…
…а мені в голові Пастернакове:

«Прощай, лазурь преображенская
И золото второго Спаса
Смягчи последней лаской женскою
Мне горечь рокового часа.

Прощайте, годы безвременщины,
Простимся, бездне унижений
Бросающая вызов женщина!
Я — поле твоего сражения.

Прощай, размах крыла расправленный,
Полета вольное упорство,
И образ мира, в слове явленный,
И творчество, и чудотворство».

і спокійно мені на душі, життя потроху йде, і то добре. і мине ще багато років, поки вжалена й підкинута силою ентропійного зриву я буду то перекладати: лихоманково, взахльоб, вночі, вранці й кожної вільної хвилини: “мамік… мамічєк!” – насилу відволікаюся від безупинної солодкої саморуйнації, від внутрішнього нескінченного жонглювання синонімами, римами й асонансами, і питаю якомога спокійніше: картошечки пожарить?..

«Бувай, блакить небесна спасівська
І золото Преображення
Жіноча ласка, ніби ластівка,
Пом’якшить гіркоту знамення.

Бувай, безчасся і приниження,
З якими ти на герць ставала,
О жінко! – попрощаймось ніжно!
Я — плац усіх твоїх баталій.

Бувай, політ свободно-плавний
і крил довільна амплітуда
І образ світу, в слові явлений
І творчість, і творіння чуда”.

Залишити відповідь

