Риси хорошого копірайтера: з приватного листування

19 Aug

…приватне-то воно приватне, але з іншого боку: так невимушено собі говориш, викладаєш продумане, намагаєшся складно сформулювати, бо хочеш виглядати добре перед не байдужою тобі людиною.
Тоді глип! – а воно вклалося, і незле. У мене багато такого, що потім переходить у “відкритий лист”, отже, простіть мені, панове респонденти, нічого вашого я ніколи не видам.

Копірайтер у рекламі: нині складна позиція. Той, хто балансує на межі маскульту і постмодерну (про це треба б окремо, та втім). Той, хто тулить докупи тексти різної довжини, слогани, сценарії, статті й прес-релізи; той, хто вигадує концепцію арт-продукту, і не сам, а в парі з арт-директором, візуалізатором тієї ж таки концепції. Той, хто ліпить літери у слова, а слова у фрази, з яких найвдаліші підхоплює загал: “size matters”, “я буду тшекати…”, “не все йогурты одинаково полезны”, “і нехай весь світ зачекає…”, “де тут буква йо…”, “ты же лопнешь, девочка…”, “just do it”…

Зараз – лиш певні штрихи до великої проблеми. Хто має що додати – прошу. Наразі не претендую на всеохопність, ані принаймні на коректність ранжування; цілком можливо, що деякі пункти об’єднаються, а деякі навпаки, розпорошаться.

Нижче маємо 14. Як годиться, частину спокійно можна прикласти до інших сфер діяльності.

отже, хороший копірайтер:
1. мусить мати довге дихання. Це найважливіше, і не тільки тут. Здатність продукувати багато якісного матеріалу протягом довгого часу.

2. мусить цей свій доробок презентувати. Сміливо, зухвало, швидко, безупинно.

3. мусить уміти працювати в команді, в якості донора чи реципієнта, магніта чи залізяки. Неважно. Але в результаті повинні виникнути сполучені посудини. Обов’язково.

4. мусить іще щось уміти ліве і недалеке: музикувати, в інших жанрах шось путяще писати, малювати, шити, готувати, в театрі грати, в КВН чи де завгодно. Яка завгодно творчість.

5. мусить говорити англійською, не заморочуючись тим, що “on the street” – це брєд.

6. взагалі мусить багато говорити. “Рот закрыл – рабочее место убрал”.

7. мусить розбиратися в бізнесі клієнта.

8. мусить багато знати усякого-різного, часом невпорядкованого ба навіть хаотичного. Несистемні знання кращі часом за систематичні. У потрібний момент це все вилазить.

9. мусить незакомплексованим бути. Психологічно розкутим.

10. мусить уміти “підняти стелю” і глянути згори. Від матеріалу іноді треба відпочити. А потім глянути знову. Згори, кажу ж.

11. мусить рахуватися з реаліями: копірайтинг коштує дешевше. До того ж клієнт нині сам собі копірайтер, адже дизайн-програми засвоїти складніше, ніж майкрософт офіс.

12. не мусить хапатися за серце, бачачи, що 90 відсотків роботи летить у смітник. і навіть коли решта 10 полетить туди ж трохи згодом.

13. мусить знати, що з надмірними амбіціями виглядатиме смішно.

14. абсолютно не мусить бути філологом.

Оце таке, друззя. Для обговорення. Не обов’язково у блозі. Мої чотири десятки копірайтерів, піддослідні мої діти і щирі мої другі й нєдругі, це і вам касаєцця.

Відповідей: 4 to “Риси хорошого копірайтера: з приватного листування”

  1. Yasunori (@rincefire) Серпень 20, 2012 at 11:37 am #

    > “on the street” – це брєд.

    непонел. в каком смысле бред?

    • mamache Серпень 20, 2012 at 12:23 pm #

      я в смысле, что падежные согласования и предлоги егнорируются. не у всех ройял инглиш, меж прочим)))

      • frauleinkaoru (@frauleinkaoru) Серпень 29, 2012 at 8:14 pm #

        не то шо можна сказати on the street molodizhna – треба. in the street -це надворі, і так вже не кажуть, особливо ройал.

      • mamache Серпень 30, 2012 at 5:23 am #

        бггг я думала at the street, нє?

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: