Facebook не має бути зруйнований

25 Jun

У френдстрічку ФБ заглядаю досить рідко. Цей акаунт я тримаю в основном для Discus і трансляції дечого. Для самовираження у мене є блог, для приватного листування пошта і SMS, для летючих думок і посилань – тві.

Але залізла. На стіні – фото чотирьох моїх колег, робоче якесь, на мобілочку зроблене, звичайнісіньке. Під знимкою – два коментарі.

1. О, знакомые все лица!
2. ага😉


Я не роздратована вселенською тупістю і нинішньою “маладёжью” тьотя. Я дипломований спеціаліст, що шукає культуротворчих тенденцій і цивілізаційних зрушень. Те, що мені трапилося, мусить бути витлумачене, аби стало зрозумілим, що відбувається. Без емоцій і нарікань.

1. Цитуєш – цитуй точно. Здається, це аксіома. Інформаційний масив ніколи не був так близько – на відстані сусідньої вкладки з Google. Але ця доступність чомусь не додає бажання бути точним і цитувати правильно слова Фамусова з “Горя от ума” Грибоєдова “Ба! знакомые всё (ВСЁ) лица!” Або вдатися до постмодерністичної алюзії на кшталт “ЫЫЫЫЫЫ, знакомые все лица”, чи там УУУУ, ООООООО, ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ, БУЕЕЕЕЕ…

Отже, висновок перший: зростаюча складність шкільних програм, неймовірна кількість ВНЗ і доступність будь-якої інформації онлайн зворотньо пропорційні тому, на що спрямовані. ФБ не створює тенденції; він лиш її оголює.

2. Другий респондент пробігав мимо і підтвердив: він знає того, хто запостив фотку, тих, хто на ній зображений. Відмітився, карочє. Виявив увагу в такій необтяжливій формі. А ще він у доску свій кльовий юморний пацан.

Дуже мені мило. Я писала колись про фото мого юного пшиятеля, під яким у тім-таки ФБ одна з прихильниць написала “реально крут”, а інша “крут нереально“. Робота біч-о-біч і щоденне спілкування дають мені змогу пересвідчитися, що в житті ці особи зовсім навіть і нічого. І очевидно, комусь таки треба, аби люди фотографувалися заради постіння фоток, чіпляли сердечки і лайки тільки на знак того, що “тут був Вася”, шуткували з допомогою смайликів і реальне плутали з нереальним.
Змішування і взаємозаміна “означающего” і “означаемого” (за Потебнею, чогось затруднилася перекласти адекватно) явища і його знака – ось тенденція, і невесела, якщо трохи знати Потебню. Це другий висновок.

Бувши такою, культура тліє зсередини за причини повної нежиттєздатности. Отже, як би не закликав мій знайомий Котигорошко зруйнувати ФБ у своєму блозі і тві , я спокійна, дожидаючи трупа, що спливе за течією. ФБ впаде сам собою, і його вчорашні адепти “коронуют тебя – и с песнями бросятся прочь, на бегу забывая самое имя твое, и никто никогда не вспомнит здесь о тебе” (Гребенщиков хто ж іще)

Ну, і нарешті. Щодо “тут був Вася”. На замку Любарта в Луцьку одна з графіті на стіні гласить “Олена Пчілка”. Якщо добре подумати, це теж “тут був Вася”. І висловлювання шоу-персонз щодо політики чи там економічних негараздів, і стрибання перед фотоапаратом топ-менеджерів, яко тринадцятирічних пісюх, у футболках з Євро 2012 – теж, якщо вдуматися, “тут був Вася”. Нехитрий спосіб привернути увагу.

Це висновок третій. Найневтішніший, бо вічний, як саме людство.

Відповідей: 6 to “Facebook не має бути зруйнований”

  1. Костянтин Москалець Червень 25, 2012 at 6:37 pm #

    Котигорошко перекладає як “означник” і “означуване”, а там Потебня його знає…🙂

    • Кит Василь Червень 25, 2012 at 6:52 pm #

      у нас (зоологів) склалася дещо інша традиція щодо другого поняття: “ознакована” (“назва, ознакована в якості типової”), оскільки завжди у завершеній формі…

      • mamache Червень 25, 2012 at 7:28 pm #

        я подумаю. тре ще передивитися переклади Потебні українською, я згадала, що такії є…

    • mamache Червень 25, 2012 at 7:27 pm #

      ОЗНАЧНИК!!!!!!!!!! ВОНО!!!!!!!!!!!

  2. llevchenko Червень 26, 2012 at 8:35 pm #

    Вибачте, що не про тонкощі перекладу…

    Мій чоловік переконаний, що соціальні мережі це – зло. І я чомусь схильна йому вірити.
    Якось мала необережність приєднати до одного “соціального” акаунта свою робочу поштову скриньку. Тривалий час спокійно зносила усі ці “новая оценка вашей фотографии!” і “сегодня ваш друг отмечает юбилей” аж доки не отримала від колеги по роботі (сидить за стіною) запрошення на “виртуальную чашечку кофе”.
    Може роботи було по саме нікуди, або день невдався… але з пересердя видалила геть усе під чисту. І біс із ним.
    Краще спілкуватися НАЖИВО )

    • mamache Червень 27, 2012 at 7:06 am #

      або через цивілізовані засоби, як-то електронна пошта. я не можу зносити оцієї “лушпинності” соцмереж (якось так). саме лише лушпиння…

      до речі, жодна тварина не їстиме лушпиння з насіння. крім кроликів)))

Залишити відповідь

