Ніжин: Дімка

23 Apr

Цей клас був улюблений — те, що називається “інтелектуальний фон”, було надзвичайно інтенсивним. Гарні, рухливі, співучі, артистичні хлопчики й дівчатка, яких яскраво пам’ятаю донині, з ними робила Вертеп, Великдень, рахувала колони Греко-Всіхсвятської церкви, колядувала, лазила до підвалів і дзвіниць старого Ніжина…
Серед них був Дімочка Ніжинець — прикольне і розповсюджене у місті прізвище. Після уроку дівчатка зазвичай липли, торкали мене за косу, розглядали узори на вишиванці, заколки, сережки, намистинки. А Дімочка підходив з іншого боку, ставав і чекав, поки я заповню журнал і закінчу з дєвками. Вн якраз такого був зросту, що голівка опинялася рівнесенько над столом: клав голову на стіл і мовчки слідкував за мною, очікуючи слушної хвилинки.
Потім починав розповідати про свого маленького братика і про свої сни. Про малого я знала: з Дімоччиною мамою ми здибалися в роддомі на сусідніх столах і звідтоді спілкувалися.
А от про сни… Загалом малому Дімці снилося нормальне дитяче: пістолети, автомобілі, біганина, вчителі, невивчені уроки і всяке таке.
Але ж він питався:
– Олено Ернестівно, скажіть: сни це правда чи ні?
– Дімуся! Скільки людина спить?
Малий порахував:
– Одинадцять годин.
– А у добі скільки?
– Двадцять чотири.
– То як ти вважаєш: може людина тринадцять годин жити по правді, а решту одинадцять нє?
Малий з готовністю закрутив головою:
– Ні, не може. Олено Ернестівно, а вірити у сни чи ні? А вони кажуть шо ні…
– Слухай, дитино. Можна й не вірити. Можна. Стовп перед тобою стоїть. Не вір у нього. Не вір! Іди! Ідеш? Іди! Бабах!!!
Дімка задоволено форкнув і побіг на перерву.
А я й досі повторюю сформульоване у широко відкриті хлоп’ячі очі. Тоді — раз і назавжди.
Не вір у стовпа.
Іди.
Тіки ж не жалійся тоді.

Відповідей: 8 to “Ніжин: Дімка”

  1. littlemissdarya Квітень 23, 2012 at 8:12 am #

    у мене завжди були проблеми з “объяснить ребёнку что-то”, я, напевно, і сама для себе не дуже цього чогось розумію, коли не можу пояснити просту річ. Мені достатньо, що воно є, і я можу пояснити як його відчуваю. Але коли треба це розуміння передати людині, для якої твої слова важливі, і вона, може, так і запамятає , я починаю переживати. Бо це відповідальність. Тому мені страшно спілкуватися з дітьми.

    • mamache Квітень 23, 2012 at 8:17 am #

      нєа
      поясниш дитині – поясниш собі.

      • Taras Tronka Квітень 30, 2012 at 8:00 pm #

        Ага. Діти – це реальна нагода ще раз прожити дитинство, тільки з набутою за роки мудрістю. Можна сказати, такий собі бонус-трек🙂

  2. Yuma Квітень 23, 2012 at 12:40 pm #

    иногда очень хочется стать маленькой и вас, нене, встретить, попеть бандитских песен))))

    • mamache Квітень 23, 2012 at 2:09 pm #

      так еще никто никуда не опоздал.
      мы вчера вспомнили “бескозырку белую” и “как провожают пароходы”. вполне бандитские.

      • papik Квітень 23, 2012 at 6:52 pm #

        Как провожают пароходы была очень умильная. Мисёвин энтузиастично и с большим чувством подтягивал.

  3. Taras Tronka Квітень 30, 2012 at 7:58 pm #

    Хм, якось сильно. Це Вам так близько до серця, чи мені?…

Залишити відповідь

