Сорок мучеників

22 Mar

Пов’язане з весняним рівноденням і настанням справжньої весни.Мені завжди смішно і зворушливо спостерігати, як стомившися від самого тільки вичікування тепла за першу весну приймають то першу суботу посту, то календарний день, старий і новий, то Євдокію…
…то, нарешті, Сорок мучеників. День невеликого послаблення від Великого посту. У пам’ять про загибель сорока воїнів-християн у Севастії (сучасна Туреччина), які ладні були вмерзти живцем у льодяні брили, але не відреклися від віри.

У Ніжині картоплю в цей день вносили в хату – аби проростала під посадку. А до мене приходили діти з недільної школи, і ми пекли “жайворонків” – пташок із тіста, очка робили їм із перчику, як мовиться у веснянці.
Тільки пташечки під час випікання трохи розпливалися і вже не були такі прекрасні, як ліплені з тіста.Тому частина малих у мене не стала пекти, а засушила своїх пташок сирими. А я звідтоді знаю: щоб пісочні вироби не втратили форми, там повинно бути багато борошна і мало яєць, цукру і жиру.
Смак, щоправда, трохи змінюється за такої рецептури. Але це вже таке. Одне з двох: пташки або смачненькі, або гарненькі.

Відповідей: 8 to “Сорок мучеників”

  1. Катруся Березень 22, 2012 at 6:06 pm #

    А мої подруги (у тому числі працівниці недільних шкіл) випікають з дітками жайворонків з пісного дріжджового тіста… Приблизно отаких…
    Тут рецепт: http://www.good-cook.ru/tort/tort_224.shtml
    (Якщо вказівка на інший сайт небажана – видаляйте безжально:))
    Хотіла вставити фото з пташками подруг – але тут не знаю, як…🙂

    • Катруся Березень 22, 2012 at 6:08 pm #

      Тут можна подивитись жайворонків моїх подруг!
      http://pohudalki.ru/forum/index.php/topic,266.0.html

      • mamache Березень 22, 2012 at 6:20 pm #

        а форум прецікавий! Можна я буду приходити? мені є що сказати і на форумі є кого послухати)))

    • mamache Березень 22, 2012 at 6:14 pm #

      та да, Катюш, я знаю, просто вони так само несмачні, ці птічкі з дріджового тіста. то я й думала зробити з пісочного, щоб можна було гризти як печиво. не склалося.

      а взагалі це історія перших років нашого подружнього життя: Я все хотіла для дітей спекти якихось поросяток з кулінарної книжки, вони такі гарненькі були на фото, рівненькі. а ЮІ тільки глянув і питає “ти рецепт ващє читала?”
      )))))

      • Катруся Березень 22, 2012 at 6:23 pm #

        ))) І що ви відповіли? Рецепт читала! Маю право на художній авторський відступ!)))

  2. Катруся Березень 22, 2012 at 6:24 pm #

    На форум приходьте, звісно!!! Будемо дуже раді!! Називаємось “похудалкі”, але там багато чого різного…

    • mamache Березень 22, 2012 at 6:27 pm #

      я уже передивилася.

      багато суперкорисного. зарегаюся і буду приходити, я таке люблю.

  3. mamache Березень 22, 2012 at 6:26 pm #

    я вкотре подивувалася умінню ЮІ “зріть в корєнь”.

    за умов нормального “крохкого” пісочного тіста поросятка розпливалися на дечку. а він засміявся: порахуй, тут пропорція муки удвічі більша. тому поросятка триматимуться купи. але вони будуть завжди несмачні.

Залишити відповідь

