Кость Москалець: “Ти жайворонок Сніг”

29 Jan

Мені знайоме: теплі слова, щоразу тепліші. Інтернет-бо: розкутість і необов’язковість у почуттях – рідні сестри, як виявилось.
А також – свобода і безвідповідальність у висловах. Це теж посестри.
Спочатку Костьове, потім моє. У книжці його віршів “Мисливці на снігу”, виданій торік ЛА “Піраміда”, ще багато всякого класного. Крім усього іншого, натрапила на слово “давняшній” і засміялася – привіт із Чернігівщини.

а оце перекладалося нині цілий день. а ввечері раз! – і вляглося.

Ти жайворонок Сніг
Пташа нічного чату,
Що тане і тремтить,
Сідаючи до рук;
Ти не питай мене,
Навіщо був початок,
Бо все-таки я не
Усевідущий Google.

Одна із міріад
Історій Інтернету,
Легесенький роман,
Збережений у кеш
Сумного серця, де
Всі хакери й поети
Тримають і пусте,
І найдорожче теж.

Хай жайворонка пух,
Жаркий і невагомий,
Закутає тебе
У ніжні кубла сну;
Нехай фонема “у”,
Бездумна і бездомна,
Торкається до губ,
Яких я не торкнув.

Посметьюшка-снежок
Поймавшись в чата сети,
Ты таешь и дрожишь,
Моих касаясь рук;
Не спрашивай, дружок,
Зачем начала эти,
Ведь все-таки я не
Всё ведающий Google.

Одна из мириад
Историй Интернета,
Нечаянный роман,
А продолженья нет.
Но в сердце сделан save,
И сброшены секреты,
Которые хранит
И хакер, и поэт.

Пусть жаворонка пух,
Горячий, невесомый,
Укутает тебя
В уютный сумрак сна;
Пускай фонема “у”,
Бездумно и бездомно,
Твоих коснется губ,
Которых не узнал
.

дві зауваги лексико-фонетичні: 1. посмітюхом, посмєтьюшкою моя бабуся називала цю сіреньку дзвінкоголосу пташку. Що це і є жайворонок, я дізналася значно пізніше. Бо бабусин “Жайворонок” – це був “Жайворонок” Глінки. Окрема історія, колись розкажу.
і 2. Цікаво, вони нарошне назвалися ЛА “Піраміда”, щоб із лоперамідом було співзвучно? із протипроносним засобом тощо?

Одна відповідь to “Кость Москалець: “Ти жайворонок Сніг””

Trackbacks/Pingbacks

  1. Жайворонок Сніг: німецька, російська, польська версії | Блоґ Костянтина Москальця - Грудень 27, 2012

    […] (Перевод: Елена Чекан) […]

Залишити відповідь

