Одквітна осінь

20 Nov

так я про вчорашній “спасенний спосіб”
“…в передчутті мелодії сурми
порятувати цю одквітну осінь
з-під гострих крижаних коліс зими”.

Останніми роками я навчилася любити найглибшу осінь. Вона кольору холодної річкової каламуті. Сірого, зеленкуватого і коричневого. Це дуже гарні кольорі, сумні і м’які. Я не люблю, коли одним пронизливим ранком на це сіро-зелено-коричневе мариво паде сніг, і все стає білим, а вдень – брудним і мокрим.
Восени гарно писати такі вірші, як оцей у Ірванця. Своє теж гарно писати, про любов і розлуку, про сум і тугу, про молодість і старість, про життя і смерть, про неповторність хвилин і неповоротність того, що вже сталося.

Завтра Михайло – “усім святам запихайло”, кажуть на Чернігівщині. Бо грудневі свята аж до Різдва – хоч і свята, але не такі веселі. Нині ми були в Куликівці – це невеличке містечко на півдорозі між Ніжином і Черніговом. Отакі вийшли знімки:

такий приблизно колір, ну, ви мене зрозуміли

Липів Ріг за Ніжином. Колись восени ми збирали тут гриби, а потім дітей по полю віз мотоцик, а ми бігли за ними (у слові "мотоцик" я зовсім і не пропустила літеру, так там кажуть)

дорога на Куликівку; тут колись просто перед нами вантажівка збила зайця, ми забрали його собі, було 4 кілограми м'яса і велетенське серце

ось такий будиночок у Вересочі - і ще один спогад: ми їдемо на храм,п'ята година вечора, а вже повна темнота і по селах не світиться жоден ліхтар, жодне вікно.

це казала одна викладачка, чого, мовляв, діти в ліцеї не навчені нічого: у п’ять часов світло виключили, а селяни брик! – і полягали спати.

це рештки радянського минулого, я ще пам'ятаю, яке у неї було обличчя

корівка (тут вимовляють дифтонгом "коруивка")

а це околиця Куликівки, втім, абсолютно типовий краєвид. сумний, похилий і прозорий. Натомість я пригадую, коли на храм Куликівкою їздили сани, запряжені кіньми, і грав баян.

…так ви зрозуміли, як порятувати одквітну осінь? Здається, я знаю. Треба отак-о пришпилити кілька фраз і кілька знимок у блозі. Як у гербарії.

Залишити відповідь

