Сіре небо як дощ

2 Nov

Учора Слава написала мені: “Я наоборот, только осенью замечаю, что у времени есть “дление””.
Я давно знаю, що до мене злітаються вчасно і доречно сказані слова.
Нині рано пішла гуляти у скверик КПІ. Не просто так пішла. Крутилося мені з ночі “Небо Цвета Дождя” з нового альбому Бориса Гребенщикова.
Про альбом я окремо напишу. Він того вартий, хай би що там БГ казав про зникнення культури альбомів.
І так просто узяло й переклалося це виболене.

Світлу співаючи, йшли в темноті дуже юні ми,
Не помічаючи за пустим ла-ла-ла,
Як загравав вітерець з кришталевими струнами,
З тими, що з’єднували наші душі й тіла.
Ми віддалялися, ми піднімались за тайнами,
Вгору здіймалися з мокрих і гамірних площ.
А ті, хто вдома лишався, вмовкали і танули
Зникаючи, танули, танули, танули в сірім небі як дощ.

Пальці осінніх святих ніжно так доторкаються,
Тільки не видно облич старовинних богів.
Я малювати ладнався – а фарби змиваються,
Чи знову хотів заспівати, не знаючи слів.
Дивися, вже січень ляга сніговою громадою,
Лякаючи видом своїх крижаних потороч.
І я не встою, не зможу, я бачу – я падаю.
Падаю, падаю, падаю в сіре небо як дощ.

Кажуть іще, ніби вони були з крилами,
І очі у них світліше живої води…
Хороші слова – але знову вони пахнуть пилом,
І нас знову ведуть і знов не говорять куди…

А нагорі так тихо, прозоро і ясно,
Часу немає, тільки печалі і щем.
І в піднебесся серце здіймається яструбом,
Щоб окропити розпалену землю дощем.
Які кольори за виднокраєм буяють!
Треба іти, і хоч не хоч – перескоч…
І бачиш порожнії сильця, хоч лови тривають.
Мабуть, то снилося, снилося – сіре небо як дощ.

Оригінал слухайте, це неповторно:

і ось ранковий сум і порожнеча:

біля КПІ

Відповідей: 7 to “Сіре небо як дощ”

  1. Vlada Denis Листопад 2, 2011 at 2:47 pm #

    Весна прийде! А ми готові)))!!!

  2. adamnet21 Листопад 2, 2011 at 11:30 pm #

    осінь…

  3. ababak Листопад 3, 2011 at 9:12 pm #

    Это, да — прекрасно. Твой перевод заставил меня прослушать весь альбом, до которого я не мог добраться уже месяц, спасибо!🙂

  4. Кит Василь Червень 25, 2012 at 7:03 pm #

    Із страшенним запізненням (бо на той момент ми не були знайомі):

    Переклад вражає, гарна робота, проте якщо вдасться увійти в нього ще раз, то варто звернути увагу на “А Стерегущие Дом замолкали и таяли” — це все ж таки про янголів, які згадуються далі (“А еще говорят, что они были с крыльями”). Мене найсильніше пробивала саме картина того, як вони танули: мої кардіологічні проблеми постійно не дають забути про феномен “тянення янголів”…

    • mamache Червень 26, 2012 at 7:37 am #

      а я сприйняла як те, що там, удома, позаду лишаються наші рідні, оте, що найжальче кидати, хоч ти вже пішов, тобі так треба, це твоя приватна справа. у мене було таке, трохи хвороба підступала, я добре памятаю: сиджу в затінку, дивлюся на своїх дітей і чоловіка і думаю “милі мої, як же ви будете без мене?”

      чомусь їх було жаль. не себе.

Залишити відповідь

