Журнал “Країна”: криза жанру

16 Sep

Андрейко дав мені 34-й номер «Країни», журнал такий не з глянсових, 9 гривень коштує. На обкладинці ювілейний Ступка і два анонси – інтерв’ю того ж таки Ступки і Подерв’янського. І надпис кепсом: «тижневий журнал по-українськи».
Ок, думаю. По-українськи – то й по-українськи.
Прочитала. Що вам сказати, люде, я досить трепетно й ревниво відношуся до друкованих засобів інформації – можливо, через сентимент до журналістського минулого і до того, що могло статися, але не сталося. Як в отому випадку з «Культурою і життям», щоразу думаю: я зробила б краще.
Отже.
Є справді незлі матеріали: підбірка відповідей «Як ви захищаєте природу?», матеріал про Непал (якби ще фотки були яскравіші і виразніші), і найкращий у номері, як на мене, – монолог від сестри Івана Миколайчука, це справді добре.

Решта ж інтерв’ю досить уніфіковані за мовою, не чутно у них справжніх голосів безперечно цікавих людей – чи то Ступка з Кравчуком відмахнулися, пишіть мовляв, шо хочете, бува й таке. І тоді це вже робота того, хто готує інтерв’ю. П…ць від Подерв’янського проблеми не вирішує і відчуття присутності не додає.
Загалом маємо такий собі гібрид журналу і таблоїду. Багато невеличких «нарізаних» матеріалів газетного типу. Колонки, які бачу і на сайті gazeta.ua, ну, то можливе у дружніх виданнях. Загалом ефект присутності великої кількості народу, інформаційного такого «шуму», пошук себе у нових умовах. Криза жанру, так.
Але maybe. Цілком maybe.

Коли б не кілька «але», які бентежать романтічіскую душу:

Але я не зробила б краще – якщо такий таблоїдний формат задано головним редактором. Я просто не робила б так. Я б узагалі ніяк не робила. Бо це очевидний анахронізм.

Але чому стільки кепсу? Кокотюхин есей про Януковича – так увесь кепсом, ще й на вивороті. Щоб зробити найкепсовіший кепс – його дали жовтим кольором.
І всі врізи теж великими літерами – ну шо за дурний смак?…

Але ж і врізи так не пишуться. Щоби просто витягти речення. На позір це буде вріз, так. А по суті – просто така собі дизайнерська фішка, і то банальна.

Але й заголовки так не робляться в журналах. Так робляться заголовки в газеті «Факти».

Але й жанрова спрямованість нагадує «Бульвар». Тільки українською. Це і є USP? Десять років тому у такому форматі тулили «ПіК» – ну то й дивилися б, як робили Кривенко з Павлівим. Причому не ззовні дивилися б, а зсередини…

Але ж верстка ріденька. Не мали чого поставити більше? Невже? Ще б шльондрочок нафоткали у клюбі, чого…

І останнє. Кепсом, як пан редактор любить:  АЛЕ ХІБА ТАКІ КЕПСЬКІ СПРАВИ В УКРАЇНІ З УКРАЇНСЬКОЮ, ЩО ЦЕ ТРА ВИНОСИТИ НА ТИТУЛКУ???

Відповідей: 6 to “Журнал “Країна”: криза жанру”

  1. Andrey Babak (@andrey_babak) Вересень 17, 2011 at 8:59 pm #

    Таким жутким кэпсом еще и с отрицательным трекингом китайцы любят делать этикетки, типа:


    Позор для издания, а верстальщика — в Китай

    • mamache Вересень 18, 2011 at 7:17 am #

      хахаха китайские этикетки полный вперед. надо распечатать и развесить.

      та и издание неплохое, в общем, я прослежу за ними. пока пошлю им отзыв, посмотрим.
      а насчет верстальщиков… ну я не знаю, с каких это пор верстать стало у дизайнера второсортной работой. буквально 10-12 лет назад так еще не было.

  2. Yasunori (@rincefire) Вересень 19, 2011 at 7:38 am #

    о, крайина
    ваня его регулярно читает, говорит что это какой-то башорг на бумаге – люди непонятно кому и зачем пишут свои кулстори в журнал
    я тоже глянул, какой-то анахронизм и журнальный клуб кризиса идентичности
    i mean, кому еще нужно ныть о том что у него украли ноутбук в _журнал_?

    • mamache Вересень 19, 2011 at 7:58 am #

      не, кот. я поостерегусь пока делать выводы.
      я им послала эту предъяву, посмотрим на реакцию.
      но пока, я думаю, стоит прочитать еще пару номеров. видна будет тенденция.

      • Yasunori (@rincefire) Вересень 19, 2011 at 11:38 am #

        ну я-то не критик, мне можно и делать выводы гггг

        репортажи с диалогами каких-то чувих на тему поиска папика и фразами “сейчас элитно укатить в ниццу на месяц” мне говорят более чем достаточно

  3. mamache Вересень 19, 2011 at 11:41 am #

    та блин, а это ваще позор,
    оживляж на гнусную потребу

    проституток вешать в приличном журнале. ну мы ж не на Таблоиде, в самом-то деле.
    я так и написала кстати “малавата фоток шльондрочок, пешыте исчо”

Залишити відповідь

