Успення

28 Aug

традиційна ікона, дивіться, скільки люду навколо, померти спокійно не дали, це точно

Між іншим, про Успення Богородиці Святе письмо не говорить нічого. Велике це свято трактується виходячи винятково з апокрифів, тобто усних переказів. Доживши до старості, Богородиця почула звістку про скору смерть від того ж таки архангела Гавриїла. І відійшла у сяйві свічок і співі святих апостолів, спокійно і з радістю, зі словами “Величить душа моя Господа, і возрадовася дух мій о Бозі, о Спасі моїм” — у католицькій традиції це текст Magnificat, що дав життя багатьом натхненним музичним творам.
Успення — перша Пречиста. А завтра — третій Спас, по церковному — винос плащаниці Пречистої. І, власне, уже все. Літо кінчається, до наступного свята Усікновіння у наших широтах рідко буває тепло, зазвичай уже журавлі відлітають і дощі починаються.
Успенню в Києві присвячено той храм, розкопки якого велися ще за часів нашого студентства. Це та сама знаменита літописна Богородиця Пирогоща, до якої спішив з полону князь Ігор. Якось таки спромоглися і відбудували церкву у давньоруському стилі. І з неї я щоліта носила Ігореві Івановичу свячене через дорогу – у Фонд сприяння розвитку мистецтв, якраз навпроти Пирогощі.

ось він

Про Ігоря Івановича варто сказати окремо. Трохи згодом.

Відповідей: 2 to “Успення”

  1. Віктор Серпень 28, 2011 at 11:06 am #

    та то й не люди майже всі – на іконі

    пані Олено, а що за дитину тримає Ісус? прийняв душу Богородиці? якщо так, то це цікава інверсія: зазвичай вона велика, а він маленький

  2. mamache Серпень 28, 2011 at 2:12 pm #

    а я й не писала “люди”, я написала “люд”, навмисне прагнучи підкреслити тільки кількість.

    Так, Ісус прийняв душу Марії як Бог, а не як Син. А інверсія дуже помітна, я спеціально такий сюжет знайшла в Інеті для ілюстрації, мене завжди він зворушував.

    я завжди пригадую при цьому, як умерла моя тьотя, зовсім вихворівшись, і її дорослий син підняв її на руки, легеньку, мов дитину, і переніс на стіл.

    перепрошую за таку земну алюзію до Божественних істот, зрештою, Успення Богородиці теж апокриф, тобто свого роду фольклор. я так і написала.

Залишити відповідь

