Лечо

12 Aug

Час настав для серпневих страв, даруйте на гидотній римі. Я б із задоволенням написала про літнє консервування – коли б це було актуально і я сама консервувала б із натхненням, як колись, а моя сім’я то їла б.
Але ж ні, часи вже не ті. Натомість лишилися страви, що приходять із достиганням овочів. Серед них намбер ван у нашому домі – угорське лечо, страва, якою при першому знайомстві частувала мене Нелічка, мати мого чоловіка. Наголошую: маю на оці саме угорський, а не болгарський варіант (хоча, очевидно для мого покоління Лечо по-болгарськи – це оте, шо моя ніжинська подруга закручувала і називала “лєча”, а також оте, що в консервах “Глобус” перемішувалося з лапшою й поїдалося на кримському пляжі аж бігом).
Ні. Угорське лечо – щось середнє між закускою, салатом та другою цілком м’ясною стравою, до якої треба трохи гарніру – картопляне пюре підійде найкраще.
Обсмажуємо трошки два-три великі болгарські перці з середньою цибулиною півкільцями. Додаємо 3-4 сосиски, порізані кружечками, два-три помідори часточками, протушуємо під кришкою хвилин 5. Потім 3-4 яйця вбиваємо і туди ж півсклянки сметани. Перемішуємо. Солимо. Посипаємо петрушкою. Лишаємо ще на кілька хвилин накритим.
Усе займає щонайбільше 15 хвилин. Це з серії “щаща синочка будем кушать”.

Зауваги, як завжди:
1. зрозуміли, чим відрізняється від болгарського? жодної моркви (мадяри взагалі з морквою не дуже), жодної томатної пасти. Перець, цибуля, помідори.
2. кількість яєць – у залежності від того, що ви хочете отримати. Більш рідку масу, подібну до овочевого рагу, – тоді трьох вистачить. Більше схожу на омлет із помідорами, тобто таку, що порційно ріжеться і тримається купи на тарілці, – тоді 4, а то й 5.
3. якщо маєте наснагу і бажання мити більше посуду – яйця попередньо вимішайте зі сметаною і тоді оцим заливайте. Услід за Нелічкою я виливаю у сковорідку і одразу ж розмішую, поки не схопилося і не відслоїлося.
4. Отакоє воно. Непогано, ге?

підготовчий етап

а отак приблизно виглядає те, що можна порізати натроє-начетверо

Відповідей: 2 to “Лечо”

  1. Damilli Червень 25, 2012 at 2:37 pm #

    Олена, дякую за запрошення🙂, але я постараюсь писати не зауваження, а просто те, що я знаю про лечо. Я знаю два основних рецепти. Рецепт з яйцем і рецепт з рисом і напівкопченою вареною ковбасою. Тут в Угорщині є спеціальний вид ковбаси, він так і називається lecsókolbász – ковбаса для лечо. Дехто до лечо з яйцем додає саме таку ковбасу, сосиски, або копчену ковбасу з паприкою, але можна і без них, просто з яйцем. Готується майже по вашому рецепту, тільки без сметани і без зелені. Для лечо з рисом і ковбасою підсмажити цибулю, кинути туди порізану на кружальця ковбасу для лечо, або сосиски, або копчену ковбасу з паприкою, коли трошки підсмажеться додати нарізаний перець, потушити поки перець не стане мягким, додати помідори. Рис окремо відварити, потрібна десь одна склянка відвареного рису. Коли помідори пустять сік додати рис. Посолити. поперчити, трошки припустити разом. Головне, щоб лечо не було сухе, я деколи даю кетчуп для смаку, люблю коли лечо має трохи солодкуватий смак. Написала, і аж слюнки потекли, треба буде зробити і виставити у блозі.🙂

    • mamache Червень 25, 2012 at 3:36 pm #

      о, дякую, лечо я перейняла від чоловікової матері, вона росіянка, але все життя в закарпатті живе і дуже добре робить саме їхні угорські страви.
      рис уммммм це класна штука. це ж уже, власне, їжа.
      дякую.

Залишити відповідь

