Цілителя Пантелеімона

9 Aug

Правильно саме так, з наголосом на І. Суворий отрок, що отримав дар зціляти від душевних і тілесних хвороб самою тільки вірою у Христа. І так само від Бога отримав чудесну здатність, не відчувши болю, прийняти тортури і страдницьку смерть.
Таке житіє. Мені особисто більше подобається, коли на іконі у Пантелеімона в руках коробочка (з ліками, певно) і ложечка, а не хрест як символ мучеництва. І ще мені подобається ікона Цілителя Пантелеімона у Володимирському соборі і молитва до святого, що під нею висічена у камені: «Страстотерпче и целебниче Пантелеимоне, моли милостивого Бога: да прегрешений оставление подаст душам нашим». Подумки я завжди кількаразово переспівую її на третій глас – мій улюблений, з кучерявим розчерком на передостанньому складі. Якийся цей третій глас мені найліричніший. І наміцно пов’язаний і з юним відкритим обличчям.

У народі кажуть «Палій», «Паликопа». Говорять, як не почитати святого, пожежа чи сварка вибухає. Принаймні я завжди у цей день попереджаю усіх домашніх: потерпіть хоч до дванаццятої…
І ще мені з цим святом (а це мій день народження за старим стилем, тобто це мій святий) завжди згадується намолена ніжинська Василівська церква, з сердитим, але ж таким щирим бабським приходом, з суворим, але ж таким ревним отцем Іоанном, зі старими олійними розписами і традицією храмових обідів, із запахом ладану, васильків, чорнобривців і спогадом, як я приїжджала на службу на велосипеді (усі навкруги казали “велосопеда” – причому в жіночому роді), відкручувала руля і з ним ішла на клірос, а раму з колесами кидала у дворі…
…хоч я давно вже, кажу, ходжу у київський Володимирський собор.

Залишити відповідь

