Ліна Костенко: підступаючись до Самашедшого

25 Jul

Дійшла нарешті черга до “Записок українського самашедшого” Ліни Костенко. Що я про це все думаю, я викладу десь за тиждень. А поки що про неї і про себе трохи, аби налаштуватися на цю хвилю правильно. Скажу тільки:

що вона не друкувалася років 20 з початку 60-х до кінця 70-х через нелояльність радянської влади, а потім років десять тому, десь у 2000-му наклала на свою творчість майже таку ж заборону добровільно;

що українську я почала вивчати на її “Марусі Чурай” і “Берестечкові”, які читала вголос;

що у мене досить багато написано про неї (і в соавторстві з Юрчиком, і в самеї), і не може бути, щоб ЛВ ніколи цього не траплялося на очі, воно ж друкувалося, і то широко. Але вона ніколи так і не озвалася;

що я отута при всих людях розповім напам’ять десяток її віршів і ще десяток трохи згодом, пригадавши деякі рядки;

що я навіть трохи її перекладала, хоч це було неймовірно складно;

що я бачила її років два тому на Олеся Гончара, вона ж десь там живе на Ярославовом валу чи де. Вона йшла у кохті якійся розтягнутій і шльопанцях, але це нічого. На світлофорі я підійшла ззаду і тихенько промовила: “Не треба класти руку на плече // Цей рух доречний, може, тільки в танці”. Вона не озирнулася. Вона тільки засміялася, струснула своєю гривою, закинула голову і пішла далі;

що покійний Ігор Іванович Верба хотів був мене післати до неї по інтерв’ю, та передумав, кинувши “Лєна, не йди, боюся за тебе, бо не знаю, як вона поведеться: може прийняти тебе як доцю, а може каструлею у тебе пожбурити”;

що ззовні абсолютно невмотивоване її рішення перервати тур на підтримку “самашедшого” лиш через те, що десь хтось комусь щось там бовкнув у кав’ярні, а хтось це описав у блозі… емммм, є цілковитий бабський каприз. Але я вчинила б так само;

що
“…є сумна утіха, далебі:
Комусь на світі гірше, ніж тобі”.

У даному випадку це означає, що я все одно краще розуміюся на її творчості, ніж багато хто. Тому до роботи.

Відповідей: 2 to “Ліна Костенко: підступаючись до Самашедшого”

  1. Darya Липень 30, 2011 at 4:50 pm #

    ох, Ленка, пиши, бо я вже аж трушуся. я і не знала, бачиш, як воно. а цікаво.

  2. mamache Серпень 4, 2011 at 12:33 pm #

    я тебе пришлю в доке. просмотришь.покупать не надо😉

Залишити відповідь

