Переклади: Ліна Костенко “Послухаю цей дощ…”

3 Jun

Над перекладами Ліни Костенко ще працювати й працювати. Поки що мені не подобається жодний з тих, що я читала. Кудись крізь пальці (крізь призму сльози, гггг) утікає поезія – природна невимушеність рим, м’яка неспішність чергування голосних і приголосних, тобто милозвучність у чистому виді, алітерації, асонанси. Ну, і я намагалася залишити її улюблені кумулятивні повторення, пробуючи зрозуміти її “найвищу сутність”.

отако нехай буде:

Послухаю цей дощ. Підкрався і шумить.
Бляшаний звук води, веселих крапель кроки.
Ще мить, ще мить, ще тільки мить і мить,
і раптом озирнусь, а це вже роки й роки!

А це уже віки. Ніхто уже й не зна,
в туманностях душі чи, може, Андромеди —
я в мантіях дощу, прозора, як скляна,
приходжу до живих, і згадую про мертвих.

Цілую всі ліси. Спасибі скрипалю.
Він добре вам зіграв колись мою присутність.
Я дерево, я сніг, я все, що я люблю.
І, може, це і є моя найвища сутність.

***
Я вслушиваюсь в дождь. Подкрался и настиг.
Веселых капель звук, и жестяной, и водный.
Вот миг и миг, вот только миг и миг.
А оглянусь – в затылок год за годом.

И вот уж век. Щемило, было и ушло.
В туманностях души иль Андромеды, может –
Я в мантиях дождя, прозрачна, как стекло,
Иду к живым и мертвых вспоминаю тоже.

Целую лес. И с вами скрипача делю –
Он вам меня сыграл смычка прикосновеньем.
Я дерево, я снег. Я все, что я люблю.
И в этом высшее мое предназначенье.

Відповідей: 2 to “Переклади: Ліна Костенко “Послухаю цей дощ…””

  1. Віктор Червень 9, 2011 at 2:26 pm #

    ахматівська густина з”явилася немов би

    • mamache Червень 9, 2011 at 3:17 pm #

      я думала про це
      може, це особливість мови? щільніше якось вийшло.

Залишити відповідь

