Ігор: із днем народження

14 Apr

Для чого люди один одному? Банальне і пафосне питання, і все ж: я абсолютно певна, що в житті просто так не буває нічого. Ми не так багато працювали разом. Дізнавшися, втім, що маємо схожі погляди на українську ідею, восьмигодинний робочий день, старий хард, Буковскі та Ірванця.
Ігор першим почав говорити мені про блог. Був час, коли кожна з розмов кінчалася настійним: пишіть!!!
Пишу.
Міняюся книжками і статтями. Слухаю надіслану музику. Роздумую над загадками, що підкидає Ігор.
Ось одна. «Идут лесом, поют куролесом, несут пирог с мясом».
Ігор кинув мені таке в асю, зарані торжествуючи: я такого точно не знаю. Нє, я знала, на загадках я добре розуміюся. Я відповіла: «похорон».
А ввечері мала поживу для роздумів. Чому «куролесом», є таке ж руське слово «куролесить». Це, говорить Ігор, спотворене Kyrie eleison, Господи помилуй грецькою мовою. А я принагідно пригадую і вживане «катавасія» у значенні «гармидер», «заворушка», «беспорядок». Теж походить від грецького catabasis (cходження) – катавасією зветься заключний вірш в ірмосах утрені, коли обидва хори сходяться на середину церкви.
І хто оті розумаки, що так сміливо вживали грецькі слова у побутовому мовленні? Та оті ж таки бурсаки і мандрівні дяки, які пронесли православну традицію партесного співу, до увічнених гласів додаючи танцювальні народні мотиви, сміливо змішуючи високе й низьке, хвилинне й вічне. Так в остиглі міхи, булькаючи, вливалося нове вино, всупереч апостольскому заповіту.

Бач, трохи пафосно вийшло, як і починалося, власне. Та втім. Ігор здається мені нащадком отої бурсацької традиції. А день народження – якраз саме така нагода висловитися високим штилем. Не забувши при цьому хвацько підморгнути.
Будьмо, Ігоре!

Відповідей: 6 to “Ігор: із днем народження”

  1. Ігор Шейкін Квітень 15, 2011 at 8:07 am #

    Оце ж дяяяякую!
    І хоч я якийсь ідеальнуватий вийшов у Вашім, Олено, привітанні… Але не відмовлюся від жодненького слова – так воно усеє смачнеє!)))

    Красно дякую і смакую собі далі!

    • mamache Квітень 15, 2011 at 8:25 am #

      еге ж.
      в одному з варіантів було “ПРО УКРАЇНСЬКУ ЇДЕЮ”. я помітила і виправила, вкотре згадавши незлими тихим словом дєдушку Фрейда, бо попередній пост із Вашою участю був саме про їдло.

      Отже, за українську Їдею

  2. mamache Квітень 15, 2011 at 8:26 am #

    https://mamache.wordpress.com/?s=%D0%BF%D1%83%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B8&submit=%D0%9F%D0%BE%D1%88%D1%83%D0%BA

    оцей-о, чомуся не спрацювало гіперпосилання

    • frauleinkaoru Квітень 15, 2011 at 9:21 am #

      гіперпосилання іноді-таки не спрацьовує останнім часом! пропоную створити суспільство з захисту прав гіперпосилачів.

      • mamache Квітень 15, 2011 at 9:48 am #

        гггг
        гіпєрпосилатєлєй
        гіперпосилальників
        гіперсуперпуперпосильників

      • frauleinkaoru Квітень 15, 2011 at 1:55 pm #

        а також гіперпосиластів і геперпосиалістів

Залишити відповідь

